torsdag 27. januar 2011

DIY: Dekorere Stearinlys

I dag prøvde jeg å få et personlig bilde på et par kubbelys.
Fant denne ideen på en blogg jeg desverre ikke husker navnet på. Utrolig smart løsning når man vil friske opp kjedelige lys og så er det kjempefine gaveideer!
Kun fantasien setter grenser her, og du kan bruke papir, servietter osv.

Du trenger :
1 Kubbelys. Går sikkert an og bruke tynne lys også.
2 Et motiv. Jeg printet ut et motiv fra internett og klippet arket i passende størrelse.
3 Strykejern, krølltang
Legg motivet på lyset og ta forsiktig borti med strykejern. Stearinen vil da smelte og trenge igjennom motivet. Arkene mine hadde litt problemer med å feste seg på sidene, så jeg strøk fingeren over kanten på arket og på lyset når stearinen ikke var så varm.

                                                                                                                                         (Synstest fra FruFly)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar